Navn:
Sted: Norway

Du finn mæ i kjøleskapet sammen med melk og ost, paprika, sitron og servelat, grønn agurk og rød tomat.

mandag, januar 15, 2007

Jeg sier ifra allerede nå:

i år faller Kristi Himmelfartsdag på 17. mai. Én fridag mindre. Det er bare å begynne å grue seg. Og ikke minst begynne å planlegge hvordan alle Kristi Himmelfart-tradisjonene skal passe inn mellom 17. mai-tradisjonene. Det kan bli en logistikk-utfordring for noen og enhver: skal jeg gjøre ingenting før eller etter jeg spiser pølse? Og skal jeg stå opp og gå i tog, så legge meg og sove lenge og stå opp igjen og spise is? At selveste 17. mai kommer akkurat på sjette torsdag etter første søndag etter første fullmåne etter vårjevndøgn har ikke skjedd siden 1928, så vi kan nok regne med en nasjonal kollaps på linje med Y2K. Og vi husker jo hvor ille det gikk. Jeg anbefaler å slå av alle pc'er, tv'er, kaffetraktere og panelovner (kaldt, sier du? 17. mai skal være kald!) og å vite hvor fyrstikkene ligger før du legger deg 16.mai. Eller krev arbeidsgiver eller universitet for avspasering 18. mai og utsett Himmelsprett-tradisjonene til da.
La oss i alle fall være glade for at 17. mai ikke kommer på fredag den 13.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fint å vite at flere er med på å feire påske, 17. mai, himmelsprett, 1. mai, 8. mai og dessuten 3. juni samtidig. Hva med å kappsvømme til Munkholmen til ære for hele greia? Jeg er med.

tirsdag, 16 januar, 2007  
Blogger Therese said...

Ja!

tirsdag, 16 januar, 2007  
Blogger Ingrid said...

Jeg kan godt (eller, det veit jeg ikke, men) svømme til Munkholmen. Men påska vil jeg ha for meg selv. Påska er alltid en hyggelig overraskelse. Mm. Jeg liker påska.

tirsdag, 16 januar, 2007  

Legg inn en kommentar

<< Home

Site Meter