Navn:
Sted: Norway

Du finn mæ i kjøleskapet sammen med melk og ost, paprika, sitron og servelat, grønn agurk og rød tomat.

tirsdag, mai 01, 2007

Fravær av vær

Det er ikke noe vær ute. Det regner ikke, det blåser ikke. Det er ikke kaldt, det er ikke varmt. Det snør ikke, og sola skinner ikke. Noen vil vel si at dette strengt tatt også er et slags vær: overskyet, ca 9 grader og oppholdsvær. Men denne værbeskrivelsen bekrefter vel bare fraværet? Overskyet indikerer fraværet av sol. Oppholdsvær sier at regnet ble oppholdt på veien, og dessverre ikke kunne være tilstede. 9 grader. 9 grader er verken t-skjorte eller vinterjakke. I 9 grader er det kaldt å vente på bussen, men varmt å sykle. 9 grader veit ikke hva det vil.

Jeg tror jeg liker det, fraværet av vær. Ikke-været, a-været. Uværet. Det gir en slags frihet, det er anvendelig. Det stresser ikke med klimaendringer, eller tanker om alt jeg burde vært ute og gjort i det fine været. Det sier heller ikke at jeg må holde meg inne og vente til været har gått over.

Jo, jeg liker det. Dette uværet liker jeg.

3 Comments:

Blogger Unknown said...

du nminne mæ om erlend loe;P

torsdag, 03 mai, 2007  
Blogger Ingrid said...

Hei pilotkimmen! arti å sjå dæ her på bloggen. Æ e innom din av og te og, bare så du veit det!:)

Erlend Loe? Ja.. Det kunna vel vært vær enn som så?

torsdag, 03 mai, 2007  
Blogger Unknown said...

Erlend Loe e fining det! Så,ja,det kunna vyrri vær.

Det va godt å hør:) arti at den bli lest,så æ ikke skriv forgjeves.

E nu i Mexico nu æ..Guanajuato meir bestemt.Æ like mæ hen æ.
Så va på fylla med Sigurd & Monica igår...va bra! Ska på fylla idag å...norskan har vesst siste eksamen idag,så det ska vesst feires.

Skulla vyrri hen duvå!:P

lørdag, 05 mai, 2007  

Legg inn en kommentar

<< Home

Site Meter