Navn:
Sted: Norway

Du finn mæ i kjøleskapet sammen med melk og ost, paprika, sitron og servelat, grønn agurk og rød tomat.

søndag, mai 03, 2009

Det spirer!





























Å ha hage er det deiligste. Det er nok ikke til å legge skjul på at jeg er ei landsens jente. Jeg har alltid savnet plena og umiddelbar utendørsmulighet om sommeren og vedovn om vinteren etter at jeg flyttet til Trondheim og stort sett har bodd i tredje etasje. Og nå har jeg det! Jeg har i plutselig 4H-inspirert barndomsånd sådd grasløk, persille, basilikum og gulrøtter. Jeg har kjøpt plantegjødsel og har ei lita notatbok hvor jeg skriver ned når jeg gjør hva og hva som spirer når. O lykke.


Jeg veit ikke helt hvordan jeg skal følge opp denne såinga mi. Som om det er plass til førti gulrøtter i en juskartong når de blir litt større. Kan jeg sette dem ut? Dør de da? Jeg kan se Elgeseter Bru fra hagen min. Den er veldig storby-aktig. Og det er fortsatt bare fem minutter å gå til Dromedar. Thank god. Det er nok ikke til å legge skjul på at jeg jeg ei byjente.

Site Meter