Navn:
Sted: Norway

Du finn mæ i kjøleskapet sammen med melk og ost, paprika, sitron og servelat, grønn agurk og rød tomat.

tirsdag, februar 13, 2007

Litt av hvert forskjellig som jeg tenker på eller har opplevd i det siste

- Petter Solberg får sin egen solbærtoddy, "Petter Solbærtoddy". Morsomt, synes rallyhelten selv og mener navnet er morsomt (se nrk.no). 200 signerte flasker skal auksjoneres bort og inntekten går til Kreftforeningen. Flott! Jeg kommer neppe til å kjøpe denne toddyen, men nyheten fikk meg til å vurdere yrket solbærbonde.

- På bussen i dag kom jeg plutselig på noe. Jeg strakk hånda bak nakken og nedi hetta på jakken min. Og ganske riktig, der lå vantene mine.

- Endelig har de laget ekte utgaver av godteriet i Harry Potter-bøkene. Fizzing Whizbees, Jelly Slugs, Acid Pops. Digg, ass.

- Jeg har hengt opp en masse spanske verb i konjunktiv på veggen uten at det hjelper det spøtt.

- På en lastebil som kjørte forbi en morgen mens jeg ventet på bussen, sto det sysiu, og det betyr tiss på litauisk. Hihi.

- Jeg har lenge tenkt at jeg vil friske opp litauisken min, men finner liksom aldri noe som sparker meg i gang.

- Jeg er lei av ex-phil. Selv om jeg ikke kan forestille seg at noen har gått inn for ex-phil med åpnere og mer positiv innstilling enn meg. Bagga.

- Min meksikanske venn Carlos Roberto har googlet meg og fant Lapskausfestivalen. En slags kulturell kortslutning fant sted i hjernen min da jeg leste e-posten jeg fikk etterpå.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ingrid, for en skribent du er! Jeg er dypt imponert. Bare så du vet det. (Prøvde å skrive noe elegant, men det gikk ikke, du tok helt luven av Gamle Olsen, men det er vel slik det skal være med gamle olsner. "Luven" er et fint ord forresten. Luven, luven, luven. Hmm.)

tirsdag, 13 februar, 2007  
Blogger Ingrid said...

Takk!

Demenstesten jeg fikk av deg tok luven av meg. Så da er vi skuls.

tirsdag, 13 februar, 2007  
Blogger Marit said...

Jeg likte spesielt godt det med vottene i hetta.

onsdag, 14 februar, 2007  
Anonymous Anonym said...

"å ta luven" betyr forresten å gå opp på vindsiden av et seilskip og ta seilvinden fra det ....

Stein Mehren:
HVA ER ØMHET?

Hva er ømhet? Begjæret vi setter fri
Eller styrken vi holder vår lidenskap fast i
for ikke å tråkke en annens grenser ned
Jeg vet ikke hva ømhet er
Hver enkelts viten om savn
Eller summen av to menneskers ensomhet

Å kjenne seg igjen i en annens smerte
Er det ømhet. Å se en annen. Ja, finne
den riktige avstand å se en annen i
La en annen få drømme sine egne horisonter
Kanskje ømhet er noe veldig enkelt: Som å se
et vindu lyse i mørket og vite: Der bor hun

Noen ganger kjenner jeg pusten
av noe stort og levende i språket. De
som var her før, som levde her, elsket her
har etterlatt språket som et savn
Og nå bruker vi ordene deres til å bytte
bilder av oss selv med en annen

Med kropper som ikke er skapt
til å huse lengsler så store som våre
setter vi vårt ene sekund av evigheten
opp mot døden. Og vet. Kjærlighet
er ikke språk. Kjærlighet river ordene
ut av oss og ber oss være, bare være

Det nærmeste du kommer deg selv, er
hos en annen. Det nærmeste du kommer himmel
og helvete, er å gi deg hen. Du må velge
kjærligheten, sier livet. Og hvis det er sant
at jeg må brenner alle broer bak meg
så vil jeg brenne dem her, her hos deg

(fra ”Den siste ildlender” 2002)

onsdag, 14 februar, 2007  
Blogger Ingrid said...

Ja, jammen er ikke luv det motsatte av le. Jeg måtte også slå det opp i min fine "Rosinen i Pølsa"-bok.

Nydelig dikt, Stein Mehren er nydelig.

onsdag, 14 februar, 2007  
Blogger Therese said...

Ingrid! Du har bursdag! yeeeey =)


Bilda fra jula på
www.sju-elleville.piczo.com.


Håper feiringa bli fiiin å ar10!

lørdag, 17 februar, 2007  

Legg inn en kommentar

<< Home

Site Meter